Joaquim Nadal i Farreras

GUIA DEL PLA DE DESPLAÇAMENTS D’EMPRESA

Presentació de la Guia metodològica per a l’elaboració dels plans de desplaçaments d’empresa. Barcelona, DPTOP, 2008 

En el conjunt d’iniciatives que es desenvolupen per aplicar la Llei de mobilitat, aquesta és una mostra de la necessitat d’innovar sistemes de mobilitat per no deixar-ho tot a la improvisació i per no abonar les tesis del caos i de la congestió.

La nostra societat s’ha massificat i motoritzat fins a nivells sense precedents i, diàriament, assistim a moviments de la població per anar als respectius llocs de treball.

Les administracions tenen l’obligació i hem assumit el compromís de millorar sistemàticament l’oferta de transport públic. Les empreses, pel seu compte, poden afegir racionalitat als fluxos diaris dels seus treballadors, incorporant un conjunt de bones pràctiques que ja han sigut provades amb èxit. La imaginació i l’inconformisme han desenvolupat nous mètodes intel·ligents i variats de mobilitat amb l´us del vehicle compartit, la integració incentivada del vehicle d’empresa en alta ocupació, l’us compartit de transport específic entre diverses empreses i un ampli conjunt de mesures que es presenten en aquesta publicació.

Els avantatges de disposar d’un Pla d’aquestes característiques se situen en el terreny de l’estalvi de temps i d’espai, en la reducció de l’estrés, en la millora de la seguretat, en la disminució de la congestió, en la millora de les prestacions empresarials.

Aquesta petita guia vol ser un incentiu, una crida a no restar indiferents davant un món que canvia molt ràpidament. Un canvi que no admet una contemplació passiva, que no es pot abordar amb inèrcies, que requereix constantment de noves iniciatives en tots els camps per millorar la resposta col·lectiva, per minimitzar la resposta individual, al repte diari que la vida ens presenta.

Els casos i exemples exposats ens posen de manifest que no es pot ser gens dogmàtic, que no es tracta de posar limitacions i obstacles, de normativitzar exponencialment la mobilitat. Els dogmatismes deriven ràpidament en esforços estèrils i contraproduents. Els estímuls aporten alegria i benestar al conjunt d’iniciatives que es proposen per reaccionar contra la fatalitat diària de la incòmoda mobilitat.

Us convidem a començar, a il·lusionar-vos amb una iniciativa d’aquestes característiques, a assumir el repte de trencar les inèrcies acumulades i a competir per veure quines novetats impensables som capaços d’aportar col·lectivament a un problema que no té solució des d’una òptica no compartida.

16 juliol 2008 - Posted by | Pròlegs, PUBLICACIONS | , , , ,

El formulari de comentaris està tancat ara mateix.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 11.336 other followers